Fondsenwervende partners

Totaalopbrengst 2018:
07

In 2018 kon de Antoni van Leeuwenhoek Foundation wederom rekenen op de steun van meerdere zeer trouwe, professionele partners: zelfstandig fondsenwervende organisaties met een ANBI-status die (een deel van) de inkomsten uit hun activiteiten aan de Antoni van Leeuwenhoek Foundation schenken. Dit jaar was dat een bedrag van maar liefst € 917.107 (2017: € 509.409). Deze baten vallen niet onder de ‘eigen fondsenwerving’ en worden daarom ook niet meegenomen in de berekening van het kostenpercentage kosten-baten.

Stichting Aniek Hendriksz Second to None

Daan, Henriette en Jacobien Hendriksz verloren in 2010 hun dochter en zusje Aniek (30) als gevolg van een hersentumor. Na haar overlijden richtten zij Aniek Hendriksz Second to None op, een stichting die geld inzamelt voor onderzoek naar hersentumoren. Elke twee jaar organiseert de stichting het Heldendiner, een liefdadigheidsevenement waarvan de opbrengst ten goede komt aan onderzoek naar hersentumoren in het Antoni van Leeuwenhoek. Tijdens dit laatste diner genoten de gasten van een heerlijk driegangendiner. Lieke van Lexmond presenteerde het evenement en er waren optredens van onder andere Maan, Niels Geusebroek en Adriaan van Dis. Uiteindelijk werd er maar liefst € 125.250 opgehaald. De stichting kwam de cheque persoonlijk overhandigen aan dr. Olaf van Tellingen. Hij gaat deze geweldige donatie gebruiken voor onderzoek naar doelgerichte medicijnen voor de behandeling van hersentumoren.

Stichting (Z)aan de Wandel

Initiatiefnemer Dick Dekker verloor in 1994 zijn moeder op 53-jarige leeftijd nadat zij voor de tweede keer was getroffen door borstkanker. Om een bijdrage te leveren aan de strijd tegen kanker startte Dick in 2011 het wandelevenement (Z)aan de Wandel. Met deze gezellige wandeltocht door de Zaanstreek zamelt hij geld in voor onderzoek, preventie en behandeling. Al vanaf de eerste editie steunt stichting (Z)aan de Wandel onderzoeksprojecten naar borstkanker in het Antoni van Leeuwenhoek. In 2018 mochten wij voor het borstkankeronderzoek onder leiding van prof. dr. Sabine Linn een prachtig bedrag van € 40.864,25 in ontvangst nemen.